Juodoji dėžė jau šiais metais privaloma kiekviename naujame automobilyje. Kam bus suteikta prieiga prie jos?

Naujienos

Duomenų registratorius, kuris bus privalomas kiekviename naujame automobilyje, be kita ko, fiksuos važiavimo greitį. Ar tai reiškia, kad nuo šiol policijos pareigūnai baus vairuotojus pagal automobilyje esančią juodąją dėžę?

Juodoji dėžė automobilyje nėra naujiena, pavyzdžiui, GM Jungtinėse Amerikos Valstijose ją naudoja nuo 1994 m. Tačiau Europoje iki šiol trūko teisės aktų, kuriuose būtų paaiškinta, ką ir kaip EDR (įvykių duomenų registratorius) turi registruoti. Nuo 2024 m. liepos mėn. visuose Europos Sąjungoje naujai parduodamuose lengvuosiuose automobiliuose ir furgonuose bus privaloma įrengti įvykių duomenų registratorių. Iki šiol (nuo 2022 m. vidurio) toks reikalavimas buvo taikomas transporto priemonėms, kurios dar turėjo būti homologuotos.

Juodoji dėžė – veikimo principas

Įvykių registratoriai (EDR) iš tikrųjų yra papildoma oro pagalvių valdymo modulio (ACM) funkcija. Jie taip pat gali gauti duomenis, pavyzdžiui, iš multimedijos ir telematikos sistemos, GPS ir susidūrimo išvengimo sistemų. Pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) registratorius neįrašo garso ar vaizdo. Surinkti duomenys susiję tik su 5 sekundėmis iki susidūrimo ir 300 milisekundžių po jo (jie perrašomi, panašiai kaip, pavyzdžiui, transporto priemonėje esančios kameros duomenys). Pagal taisykles vairuotojas negali išjungti EDR. Jis įjungiamas automatiškai, kai suveikia oro pagalvės ir saugos diržų įtempikliai.

juodojo deze automobilyje

Avarinių įvykių registratorius – kokius duomenis jis įrašo

Pagal ES reglamentus EDR turi būti registruojami šie duomenys:

  • transporto priemonės greitis,
  • transporto priemonės padėtį ir nuolydį kelyje,
  • visų transporto priemonės saugos sistemų būklė ir įjungimo greitis,
  • 112 pagrindu veikiančios transporto priemonėje įdiegtos „eCall“ sistemos būklė,
  • stabdžių naudojimas,
  • atitinkami transporto priemonėje įrengtų aktyviųjų saugos sistemų įvesties parametrai.

Tačiau nėra kliūčių surinkti daugiau informacijos. Ji nebus vieša. Jie turi būti anonimiški ir apsaugoti nuo klastojimo. Dėl šios priežasties įvykio duomenų registratorius negalės įrašyti ar saugoti paskutinių keturių VIN (pagal kurį identifikuojama transporto priemonė) skaitmenų. Teisės aktuose aiškiai nurodyta, kad duomenyse neturi būti asmenį identifikuojančios informacijos ir jie neturi būti dalijami su ja.

Juodoji dėžė – kas gauna prieigą

Institucijos, tiriančios eismo įvykius ir gerinančios kelių eismo saugą, gaus anonimiškai pateiktą informaciją. Tačiau eismo įvykį tiriantis prokuroras arba teismas galės prašyti suteikti prieigą prie šių duomenų. Todėl tai ketinama taikyti tais atvejais, kai buvo padarytas nusikaltimas ir kai tradicinis eismo įvykio atkūrimas ne visada pasiteisina.

Tačiau policijos pareigūnas niekaip negalės paimti duomenų apie mūsų greitį ir pagal juos išrašyti baudos. Taip pat ir tuo atveju, jei įvyktų susidūrimas, kurio metu žmonės nežūtų ar nebūtų sužeisti.

Šaltinis: reidasofficial.lt

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
Laisvadienis.lt