LIŪDNOS PROGNOZĖS: VAIRUOTOJŲ DRAUDIMAS DAR BRANGS

LIŪDNOS PROGNOZĖS: VAIRUOTOJŲ DRAUDIMAS DAR BRANGS Įdomybės

Vairuotojams neatsistebint lyg ant mielių augančiomis automobilių draudimo kainomis, su draudikų godumu susidūrę vežėjai pateikia dar liūdnesnių prognozių, kad privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos automobilių vairuotojams gali brangti 30–40 proc.

Tokias prognozes vežėjai pateikia neatsitiktinai – jiems per pastaruosius porą metų draudimas pabrango nuo 30 iki 300 proc. Dėl esamos situacijos Lietuvos vežėjai neapsikentę pradėjo rengti net protesto akcijas.

Ar tokių veiksmų bus priversti imtis ir automobilių vairuotojai?

Pabrangimą deklaruoja 10–20 proc., o realybėje – šimtai procentų

Kai kurie vairuotojai jau savo kailiu patyrė išaugusias draudimo kainas, dalis neteko žado išvydę, kiek pabrango privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas.

Naujienų portalas Alfa.lt jau ne kartą rašė ir pateikė pavyzdžių, kaip vienam vairuotojui, turinčiam 7 metų stažą, draudimas pabrango beveik 50 eurų, nors per tą laiką vyras nebuvo patekęs į jokį eismo įvykį ir neturi baudų už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus.

Draudikų apetitui, panašu, ribų nėra ir toliau: vairuotojai pateikė skaičiavimus, kad vos per mėnesį draudimo kainos šoktelėjo dar kartą – daugiau nei 10 proc.

Redakcija sulaukia vis daugiau skaitytojų laiškų, kuriuose pateikia pavyzdžius, kaip draudimų bendrovių godumas ir ciniškumas peržengė visas ribas.

„Neleiskime mūsų laikyti kvailiais, viešinkime problemą, dėkime apynasrį neturintiems saiko ir gėdos“, – apie draudikus atsiliepia redakcijai parašęs Sigitas.

Vyro pasipiktinimą galima puikiai suprasti – jo įmonės automobilius draudikas pasiūlė apdrausti 385 procentais brangiau.

Jei praėjusiais metais draudimas „Gjensidige“ automobilio „Ford Galaxy“ metinį draudimą siūlė už 132,06 eurus, tai šiais metais pigiausias BTA draudimas – 510 eurų!

„Spaudoje draudikai deklaruoja, kad kainos augs 10–20 procentų, kad analizuojamas kiekvienas draudžiamasis individualiai, tai kokį kriminalą sukėlė mano naujas UAB, kad jam įmoka pabrango 385 procentais? Suprantame, kad draudikai turi spręsti savo problemas, turi generuoti pelnus ir t. t., bet viskam yra ribos, adekvatumas ir sveikas protas.

Draudimo įmoka pabrango 385 procentais

Neadekvačiomis draudimų kainomis jūs (draudikai – Alfa.lt past.) žlugdote verslą. Nesėdėsime ir į tai ramiai nežiūrėsime“, – teigė Sigitas.

Persiųstame redakcijai laiške vyras draudikams pareiškė, kad dėl tokios situacijos kreipsis į Konkurencijos tarybą. Taip pat siūloma elgtis ir kitiems žmonėms, kurių apstu.

Po publikuotų straipsnių apie kylančias draudimo kainas pasipylė vairuotojų laiškų.

„Praeitais metais mokėjau 47 eurus, o praeitą savaitę draudžiausi jau už 90,50 euro, nors jokio įvykio nebuvo. Tai kur tas vidutiniškai 10–20 proc. pabrangimas. Čia jau vos ne 50 proc.“, – rašė Marius.

„Prieš Naujus už draudimą 6 mėn. sumokėjau 45 eurus, o dabar nuo 70 eurų ir daugiau nori už tą patį laikotarpį“, – sako Artūras.

„Man BTA po metu naudojimo pasiūlė dabar draustis už 248 Eur. Prieš metus tą pačią mašiną draudžiausi pas juos už 126 Eur. Jokių įvykių neturėjau. Vairuoju jau beveik 10 metu“, – teigė Edgaras.

„Baisiai pabrango. Pernai BTA draudime už auto draudimą mokėjau 39 eurus, o dabar jie man paskaičiavo 119 eurų, jokių įvykių nebuvo. Ir tiek pabrango! Apiplėšimas vidury baltos dienos!“ – skundėsi Lina.

Žmonių nuogąstavimų dėl išaugusių draudimo kainų – ne vienas ir ne du. Tiesa, ne visi vairuotojai skundžiasi dėl išaugusių draudimo kainų, tačiau visiškai neaišku, kodėl draudimo įmokos pakilo vairuotojams, kurie teigia neturėję jokių eismo įvykių ar KET nuobaudų.

Prognozės liūdnos

Tokią pat situaciją išgyvena vežėjai. Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ skaičiuoja, kad daliai transporto bendrovių privalomasis civilinės atsakomybės draudimas pabrango 3–4 kartais.

„Per porą paskutiniųjų metų kai kuriems vežėjams, mūsų duomenimis, privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos išaugo, nors transporto bendrovių avaringumas nesikeitė. Keliame mintį, kad dėl susidariusios situacijos kalta išnykusi konkurencija tarp draudikų“, – sakė asociacijos prezidentas Erlandas Mikėnas.

Vežėjai, savo kailiu patiriantys augantį draudikų apetitą, teigia, kad panašioje situacijoje atsidurs ir kitų transporto priemonių vairuotojai.

„Lengvajam automobiliui ar motociklui šis padidėjimas gali siekti 30–40 procentų“, – teigė protesto akcijos iniciatorius, UAB „Veka auto“ vadovas Juozas Kuklys.

Vežėjų protestas

Vežėjai stebisi, kodėl apie problemą ir jos pasekmes verslui informuotos institucijos elgiasi taip abejingai.

„Mūsų resursai atlaikyti milžinišką kitų šalių kompanijų konkurenciją senka“, – teigia vežėjus akcijai subūręs J. Kuklys.

Jei atsakingos institucijos ir toliau išliks abejingos, vežėjai ateityje žada surengti rimtesnių akcijų ar net blokuoti kelius. Kyla klausimas, kiek automobilių vairuotojai taikstysis ir neprisijungs prie vežėjų rengiamų protestų.

Draudikai ginasi vieningai

Ką apie tai gali pasakyti draudimo bendrovės? Naujienų portalui Alfa.lt dauguma jų iš esmės pateikė tuos pačius argumentus:

  • pastaraisiais metais Lietuvoje išaugo avarijų skaičius, kurios savo ruožtu padidino ir draudikų išmokų mastą;
  • vairuojami vis brangesni automobiliai ir jų remontas taip pat atsiliepia padidėjusiam išmokų dydžiui;
  • brangsta autoservisų remonto paslaugos.