Pirkėjai šiurpsta pamatę tai parduotuvėse: „Bijojau, kad į krepšį neįšoktų“

Naujienos

Kartais pasitaiko atvejų, kai parduotuvėse pirkti maisto produktai būna pasenę, sugedę ar net su kirmėlėmis. Vis tik kenkėjų gali būti ne tik maiste, bet ir pačioje parduotuvėje. Prekybininkai tikina, kad skiria daug dėmesio švarai ir tvarkai palaikyti, tačiau dalis pirkėjų tuo abejoja.

Vienoje socialinio tinklo „Facebook“ grupėje marijampolietė pasidalino nuotraukomis, kuriose neva buvo užfiksuotos pelių išmatos prekybos tinklo „Maxima“ lentynose.

Ji piktinosi, kaip tokia parduotuvė gali neprižiūrėti higienos prekybos salėje: „Pažiūrėkit, žmonės, kas darosi lentynose? Kaip gali pardavinėti žmonėms maistą, kur visur laksto pelės.“

Po įrašu pasipylė komentarai su panašiomis istorijomis. Viena kaunietė nurodė, kad prekybos tinkle „Lidl“ matė prie kasos lakstantį tarakoną: „Bijojau, kad į krepšį neįšoktų.“

Kiti tikino, kad kenkėjų yra pastebėję ir kituose prekybos tinkluose. Pavyzdžiui, duonos skyriuje skraidė ir gamtinius reikalus esą atlikinėjo žvirbliai.

Kenkėjus aptinka retai

Prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė patikino, kad maisto produktų priežiūra yra vykdoma nuolatos.

Taigi, pastebėjus galimus kenkėjų pėdsakus, maisto produktai yra nedelsiant išimami iš prekybos ir utilizuojami, parduotuvės valymo darbams yra pasitelkiama specializuotų įmonių pagalba.

„Vykdome nuolatinę kokybės ir laikymo sąlygų kontrolę, tad tokių atvejų, kai mūsų parduotuvėse yra aptinkami kenkėjai, pasitaiko retai ir jie ženklių nuostolių nepadaro“, – komentavo pašnekovė.

Pelių išmatos „Maxima“ parduotuvėje (nuotr. iš „Facebook“)

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė tv3.lt portalui taip pat sakė, kad kenkėjai parduotuvėse yra itin retas atvejis. O juos užfiksavus iškart yra atliekama papildoma patikra ir valymas:

„Parduotuvių darbuotojams radus kenkėjais užterštų produktų ar produktų, ant kurių yra matomi kenkėjų pėdsakai, jie yra skubiai išimami iš prekybos ir sunaikinami. Į parduotuvę yra kviečiami kenkėjų kontrolės specialistai.“

„Iki“ Komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė irgi patikino, kad jos atstovaujamas prekybos tinklas į kenkėjų prevenciją žiūri labai rimtai – vykdant aktyvias prevencijos priemones kenkėjai beveik nebeaptinkami.

Anot jos, per pastaruosius kelerius metus nuostolių dėl kenkėjų prekybos tinklas taip pat neturėjo.

Kaip teigė atstovė, naudojamos prevencijos priemonės leidžia iš anksto identifikuoti kenkėjus ir užkirsti kelią jiems daugintis.

Kaip svarbiausias priemones ji įvardijo švarą, gerą higieną visuose parduotuvių skyriuose, tinkamai tvarkomus produktus atvirose lentynose ir atvirų produktų laikymą kenkėjams neprieinamose vietose, pavyzdžiui, šaldytuvuose.

„Sezono aktualija – vasarą į parduotuvę galintys įskristi vabzdžiai. Šių kenkėjų prevenciją taip pat aktyviai vykdome: perrenkame vaisius bei daržoves, veikia specialios lempos bei kitos vabzdžiams atbaidyti nuo maisto produktų skirtos priemonės“, – pridūrė pašnekovė.

Moteris parduotuvėje, asociatyvi nuotrauka (nuotr. 123rf.com)

Prieš parduotuvę – mini laboratorija, tikrinamas produktų vidus

„Maxima“ atstovė neslėpė, kad kiekviename maisto kontrolės procese yra numatytos rizikos, tačiau prekybos tinklas geba jas eliminuoti.

I. Trakimaitė-Šeškuvienė neslėpė, kad tam tikroms maisto prekių kategorijoms yra būdingi specifiniai kenkėjai ar jų pėdsakai.

Tačiau kenkėjų kontrolės vykdymas visuose etapuose – nuo tiekėjų, sandėlių ir logistikos iki parduotuvių – padeda užtikrinti kokybišką ir nepažeistą produkciją.

„Iki“ atstovės aiškinimu, kenkėjai su prekėmis į parduotuvę paprastai neatkeliauja – kiekviena šviežių vaisių ir daržovių partija į lentynas parduotuvėse patenka tik praėjusi griežtą patikrinimą.

Tam tinklas yra sukūręs 3 lygių šviežumo patikrą. Iš tiekėjų rankų šviežios gėrybės keliauja ne į sandėlius ar į parduotuves, o visų pirma – į mini laboratoriją ant ratų, kuri yra įkurta priėmimo skyriuje.

Anot G. Kitovės, į sandėlį priimant šviežius vaisius ir daržoves yra vykdoma išsami kokybės patikra, kenkėjų buvimo požymiai yra tikrinami labai atidžiai ne tik paviršiuje, bet ir viduje, pvz., pjaustant kopūstus ar salotų gūžes.

O pirminius patikros etapus įveikę ir į parduotuves patekę vaisiai bei daržovės toliau būna prižiūrimi. Pasak atstovės, darbuotojai reguliariai patikrina, ar jie atitinka reikalavimus, juos kelis kartus per dieną apžiūri, perrenka, papildo šviežiais.

„Kenkėjų prevencijai yra svarbu ne tik veiksmai, kuriuos atlieka „Iki‘, bet ir kokių priemonių imasi kitos, greta įsikūrusios parduotuvės.

Jei visos laikykis švaros, tvarkos ir higienos reikalavimų, kruopščiai patikrins prekes, kenkėjams kelią užkirsti pavyks“, – komentavo G. Kitovė.

Vaisiai ir daržovės

Gauti tik 2 pranešimai, baudos – iki 600 eurų

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) patikino, kad patikrinimų metu prekybos vietose pažeidimai, susiję su kenkėjų kontrolės užtikrinimu, yra nustatomi nedažnai.

Pranešimai ir skundai dėl šio pažeidimo, anot tarnybos, taip pat nėra dažni. Pvz., šiemet jų buvo gauta tik 2.

VMVT atstovai vardijo, kad yra atliekami tiek planiniai parduotuvių patikrinimai, tiek neplaniniai, gavus vartotojo skundą ar kitą informaciją apie galimai pažeidžiamus maisto tvarkymo reikalavimus.

Jie nurodė, kad vartotojai, įsigiję produktą, kuris, tikėtina, yra užterštas aruodiniais kenkėjais, visuomet gali jį grąžinti į prekybos vietą pateikdami įsigijimo čekį ir atgauti pinigus.

Paklausus, ar visuomet dėl kenkėjų prekybos tinklai yra baudžiami, ar tik įspėjami, tarnyba atsakė, kad taikomos kontrolės priemonės priklauso nuo aptiktų aplinkybių visumos, patalpų higieninės būklės, vykdomos savikontrolės sistemos.

VMVT paminėjo, kad patikrinimų metu pirmą kartą nustačius grubius pažeidimus ūkio subjekto atsakingiems asmenims taikomos 140–600 eurų baudos.

„Maisto tiekimo, prekybos įmonės, siekdamos užtikrinti savo produktų saugą ir kokybę, turi įgyvendinti griežtas kenkėjų kontrolės ir prevencijos priemones. Prekybos vietose ir sandėliuose turi būti įrengta gera ventiliacija, užtikrinama švara, patalpos periodiškai valomos ir dezinfekuojamos.

Kenkėjų naikinimui turi būti įrengiamos gaudyklės, skraidantiems vabzdžiams – specialūs šviestuvai. Visos prekybos vietos turi sudaryti sutartis su specializuotomis kenkėjų kontrolės įmonėmis, kurios reguliariai atlieka dezinfekciją, dezinsekciją ir deratizaciją“, – komentavo tarnyba.

Parduotuvė, pinigai, pirkėjai, kasa, kasininkas (123rf.com nuotr.)

Kiekvienam kenkėjui – specifinės priemonės ir prietaisai

Prekybos tinklai tikino, kad švara, maisto sauga ir kokybė yra vienas svarbiausių prioritetų.

Anot L. Skersytės, „Lidl“ parduotuvės kasdien yra tvarkomos ir prižiūrimos pagal nustatytus higienos reikalavimus, sudarytas programas.

O informacija apie higienos svarbą ir tam numatytus procesus yra įtraukta į visų parduotuvių darbuotojų mokymus.

„Visose „Lidl“ parduotuvėse pagal nustatytą ir griežtai kontroliuojamą grafiką yra atliekama kasdienė kenkėjų kontrolė.

Siekiant geriausio rezultato, esame sudarę sutartį su atsakinga kenkėjų kontrolės įmone, kurios specialistai prevencijos tikslais nuolat lankosi visose parduotuvėse“, – kalbėjo ji.

G. Kitovė nurodė, kad „Iki“ parduotuvėse yra įdiegtos priemonės tarakonų prevencijai ir kontrolei, priemonės skraidančių vabzdžių kontrolei bei kitų kenkėjų prevencijos prietaisai:

„Jei turime bent mažiausią įtarimą, kviečiame kenkėjų priežiūros technikus, prireikus – diegiamos papildomos priemonės.“

„Rimi“ Ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė taip pat paminėjo, kad prekybos tinkle yra naudojamos patvirtintos prevencinės priemonės, padedančios užkirsti kelią kenkėjų atsiradimui.

„Jei taip atsitiktų, kad kenkėjas būtų pastebėtas, yra kviečiama atsakinga kenkėjų kontrolės tarnyba, kuri atlieka reikiamus darbus.

Svarbu pabrėžti, kad kenkėjų kontrolė turi būti vykdoma visose įmonėse: tiekėjų, gamintojų, prekybininkų. Todėl tik bendra prevencija visose grandyse gali užkirsti kelią kenkėjams“, – komentavo atstovė.

Parduotuvė (bendrovės nuotr.)

Pirkėjų prašo siųsti nuotraukas ir etiketes

Anot „Maxima“ atstovės, kokybinius pažeidimus pastebėjusių pirkėjų yra prašoma prekybos tinklą informuoti tiesiogiai.

„Klientai gali skambinti nemokama informacine linija, rašyti el. paštu ar tiesiog kreiptis į mūsų parduotuvių administraciją. Tai leidžia iškart operatyviai imtis atitinkamų veiksmų.

Įsigijus nekokybišką gaminį ir pateikus pirkimo kvitą ar kitą papildomą informaciją, kuri patvirtintų pirkimo faktą, klientams visada yra grąžinami pinigai“, – pridūrė I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

Pasak L. Skersytės, klientams pastebėjus kenkėjus parduotuvėje ar produktuose, visada yra prašoma pranešti parduotuvės darbuotojui arba „Lidl“ klientų aptarnavimo komandai internetu ar nemokamu telefonu.

„Jei kilo bent menkiausias įtarimas, pirkėjai turėtų kreiptis į prekybos tinklą, atsiųsti produkto nuotraukas ir etiketę, kad būtų galima identifikuoti tiek produkto partiją, tiek tiekėją“, – nurodė „Iki“ komunikacijos vadovė.

Šaltinis: tv3.lt

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
Laisvadienis.lt