Šiaulių mieste iškilo reklama, raginanti abejoti skiepų nauda. Jos užsakovai su žiniasklaida kalbėti atsisako, o įmonė, kuriai priklauso stendas, tvirtina nesanti prieš skiepus. Savivaldybė tvirtina negalinti nieko padaryti, nebent žodį tartų Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.
Tvirtina, kad skiepai neveikia
Stende skelbiama informacija, esą nei viena, nei dvi, nei trys ar keturios vakcinos neturi poveikio.
„Jei po dviejų poveikis yra nulinis, tai kaip trečias gali tą nulį pastiprinti?“ – rašoma lauko reklamoje.
Tai reklama, panaši į anksčiau platintą Vilniuje, kur gyventojai buvo raginami pasiskiepyti dviem vakcinos dozėmis. Reklamos užsakovai, asociacija „Petys už laisvę“, kalbėti su žiniasklaida atsisakė.
„Nekomentuosiu visiškai“, – LRT.lt sakė asociacijos direktorius Mantas Zemeckas.
Jis taip pat yra ir pandemijos metu išpopuliarėjusio Šiaulių restorano „Gustuko picerija“ vadovas – ši įmonė išgarsėjo pareiškusi, kad nesutinka tikrinti klientų galimybių paso. „Petys už laisvę“ yra ir Sveikatos apsaugos ministerijos vykdomos skiepų kampanijos šūkis.
Stendą nuomojančios įmonės direktorius: svarstysime šį klausimą
Įmonės „OWEXX“, kuri išnuomojo stendą, direktorius Viktoras Tolvaiša LRT.lt sakė, kad atsakomybę už reklamos turinį prisiima klientas, šiuo atveju asociacija „Petys už laisvę“.
„Mes esame įmonė, kuri teikia stendų nuomos paslaugas. Mes esame už skiepus, transliuojame tai ekranuose ir taip toliau. Tiesiog klientas perka paslaugą, o mes teikiame paslaugą. Jei jis daro ką nors negero, melagingo, tai nebe mano, kaip tiekėjo, problema“, – komentavo jis.
V. Tolvaišos teigimu, jis pats įžvelgia tikimybę, kad plakatas klaidina.
„Tiesiog tai yra klientas, kuris turi savo nuomonę, ją išreiškia, – sakė jis. – Mes svarstysime šį klausimą, aš pats dar nemačiau detaliai. Kaip suprantu, kalba eina apie skaičius, kurie ne visai atitinka tikrovės, mano supratimu“, – sakė jis.
Verslininkas sako, kad savo nuomonę turėtų pareikšti oficialios institucijos.
„Mano supratimu, pirmiausiai turėtų žiūrėti valstybinės institucijos, kurios atsakingos už klaidinimą, melagingą informaciją ir panašiai“, – sakė jis.
Savivaldybė neatsakinga, bet galėtų nubausti reklamos įmonę
Kaip LRT.lt informavo Šiaulių miesto savivaldybė, tokios vaizdinės išorinės reklamos turinys nėra derinamas – derinamas tik stendui skirtas plotas, o pati reklama nuolat keičiasi.
„Šiuo atveju galimai pažeistos Reklamos įstatymo 4 str. 2 dalies 3, 5, 6 dalys, kuriose nurodyta, kokia reklama draudžiama (dezinformuojama, skatinamas elgesys, keliantis grėsmę sveikatai, piktnaudžiaujama žmonių pasitikėjimu, jų patirties ar žinių stoka). Šio pažeidimo nagrinėjimas LR reklamos įstatyme priskirtas Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai. Savivaldybės atstovai, užfiksavę minėtą reklamą, nedelsiant perduos duomenis minėtai tarnybai“, – teigiama gautame atsakyme.
Tokiu atveju Šiaulių miesto savivaldybės administracija galėtų taikyti reklamos turėtojui sankcijas – panaikinti leidimo įrengti išorinę reklamą galiojimą, jei nebūtų reaguojama į įspėjimą ir pažeidimas nebūtų pašalintas.
Savo mintimis apie reklamą feisbuke pasidalijo ir miesto meras Artūras Visockas, nors tiesaus atsakymo apie reklamą ir vengė. Jo nuomone, „ne ok, kada žmonės galvoja, jog juos saugo galimybių pasas“.
„Tada ir vyksta didesni užsikrėtimai. Žmogų saugo jo pačio galvojimas ir tinkamas elgesys <…> Aš skatinu žmones galvoti. Juos saugo ne galimybių pasas! Juos saugo imunitetas ir nuo skiepijimo susidaręs atsakas. O valdžia iš esmės sako, kad žmones saugo galimybių pasas“, – komentavo jis.
Šaltinis: lrt.lt