Stalo karalienė yra burokėliai. Aš jums sakau, kas nutiks jūsų sveikatai, jei ją valgysite kiekvieną dieną

Stalo karalienė yra burokėliai. Aš jums sakau, kas nutiks jūsų sveikatai, jei ją valgysite kiekvieną dieną Įdomybės

Barščių ir vinigretės karalienė, žaliava cukrui gauti ir kas ten yra cukrus – net duoklę Romai kadaise jai sumokėjo germanų gentys. Ar jau spėjote, kas bus aptarta šiandien? Teisingai, apie burokėlius.

Kai ši daržovė Rusijai buvo egzotiška – XI amžiuje ji atkeliavo iš Bizantijos ir buvo vadinama „šekeli“. Nuo to laiko po tiltu tekėjo daug vandens, bet man atrodo, kad burokėliai vis dar neįvertinami.

Burokėlių kalorijų kiekis yra mažas – tik 43 kcal ir 8,8 gramų. angliavandenių 100 gramų produkto. Maistinių medžiagų kiekio požiūriu tai paprastai yra paruošta periodinė lentelė! Į racioną įtraukite burokėlius – gausite vitaminų A, C, PP ir beveik visą spektrą B grupės vitaminų, kalio, geležies, kalcio, magnio, mangano, jodo, vanadžio, vario, cinko, fosforo, boro. Taip pat – daug skaidulų ir amino rūgščių.

Štai kaip jūsų kūnas reaguos, jei pradėsite dažniau valgyti šią daržovę:

1. Pirmas dalykas, kuris ateina į galvą kalbant apie burokėlius, yra jų vidurius paleidžiantis poveikis. Joks vidurių užkietėjimas negali atsispirti šiai daržovei, nes gausu rupių skaidulų. Yra net salotos, vadinamos „teptuku“ – žalios morkos, burokėliai ir kopūstai valo žarnyną ir gerina peristaltiką.

2. Bet kas vargu ar ateitų į galvą žvelgiant į burokėlius: Howardo universiteto (JAV) farmacijos mokslų katedros mokslininkai nustatė, kad jie gali sumažinti vėžinių ląstelių augimo greitį, nes jame yra betanino.

3. Burokėliai aktyviai skatina raudonųjų kraujo kūnelių gamybą, todėl jis yra nepakeičiamas produktas mažakraujystei ir kraujo netekimui. Širdies ir kraujagyslių sistema paprastai bus jums dėkinga už šią daržovę jūsų dietoje. Tai sumažina kraujospūdį ir blogojo cholesterolio kiekį kraujyje – Irano mokslininkai nemeluos! Jie nustatė, kad burokėliai betanino dėka gali žymiai sumažinti homocisteino, gliukozės, bendro cholesterolio, trigliceridų ir MTL koncentraciją kraujyje.

4. Burokėliuose esantis manganas teigiamai veikia kepenis, atkuria jų audinius ir apsaugo nuo riebalinės hepatozės.

5. Ar norite pagerinti savo pažinimo įgūdžius ir visada būti puikiai nusiteikęs? Valgyk burokėlius! Jis turi galimybę skatinti smegenų sinapsinius ryšius ir skatina serotonino gamybą.

6. Na, dėl saldumo – mokslas pataria visiems, kurie praktikuoja kardio pratimus, į racioną įtraukti burokėlių sulčių. Tai pagerina ištvermę, padidindama raumenų galią ir sumažindama raumenų nuovargį.

Nežinau kaip jūs, bet nusprendžiau burokėlius valgyti dažniau. Salotose, barščiuose ir kaip tik. Ką tik kitą dieną aš susipažinau su nuostabiu receptu – burokėlių karpačo. Kodėl gi ne?

Ar dažnai valgote burokėlius? Ar geriate iš jo sultis?

Straipsnis skirtas tik informaciniams tikslams ir nėra rekomendacija. Parašyta remiantis asmenine patirtimi ir moksliniais tyrimais. Jei turite sveikatos problemų, turite kreiptis į specialistą. Negalima savarankiškai gydytis.

Visa sveikata ir gera! Pagarbiai, Pavelas Korpačiovas.

Tyrimai ir šaltiniai:

1) „Raudonųjų burokėlių (Beta vulgaris L.) ekstrakto citotoksinis poveikis, palyginti su doksorubicinu (adriamicinu) žmogaus prostatos (PC-3) ir krūties (MCF-7) vėžio ląstelių linijose“. Govind J Kapadia ir kt. Priešvėžiniai vaistai Med Chem. 2011 m. Kovo mėn.

2) „Burokėlių sulčių kraujospūdį mažinantis poveikis nuo nitratų: sisteminga apžvalga ir metaanalizė“. Zahra Bahadoran ir kt. Adv. Nutr. 2017 m.

3) Betalaino poveikis aterogeniniams rizikos veiksniams pacientams, sergantiems aterosklerozine širdies ir kraujagyslių liga. Parisa Rahimi ir kt. Maisto funkcijos 2019 m.

4) „Galima raudonųjų burokėlių papildų nauda sveikatai ir ligoms“. Tomas Cliffordas ir kt. Maistinių medžiagų. 2015 m.

5) Burokėlių sulčių papildymo poveikis pertraukiamoms didelio intensyvumo mankštoms. Raúl Domínguez ir kt. J Int Soc Sports Nutr. 2018 m.

Reklama