Vitaminai ir mineralai, reikalingi širdies ir kraujagyslių sveikatai

Vitaminai ir mineralai, reikalingi širdies ir kraujagyslių sveikatai Žmonės

Reikia visuomet saugoti bei prižiūrėti sveiką širdies ir kraujagyslių sistemos veikimą. Tai įmanoma į valgiaraštį įtraukiant maisto produktus, kuriuose yra daug vitaminų, mikroelementų ir junginių, kurie teigiamai veikia širdį ir kraujagysles. Čia yra visas būtinų maisto produktų sąrašas.

Pagrindinė pasaulio gyventojų mirties priežastis yra širdies ir kraujagyslių ligos. Širdies ir kraujagyslių sistemos gerovė dažnai yra ilgo ir vaisingo gyvenimo raktas. Kaip palaikyti sveiką širdies ir kraujagyslių veiklą? Tai yra pagrindiniai organizmo įrankiai. Toliau pateikiamas išsamus produktų, kuriuos reikia įtraukti į dietą, sąrašas.

Medžiagos ir mineralai širdies sveikatai

Vitaminas C

Vitaminas C, kaip visi žino, stiprina imuninę sistemą. Bet vien tuo jo naudingumas organizmui neapsiriboja. Vitaminas C yra galingas antioksidantas, apsaugantis kūno ląsteles (ir miokardą) nuo laisvųjų radikalų daromos žalos.

 

vitaminai

Vitaminas C dalyvauja energijos gamybos mechanizme bei sintezuojant ATP (adenozino trifosforo rūgštis, nepakeičiama ląstelės sudedamoji dalis). ATP taip apsaugo miokardą nuo deguonies trūkumo: stimuliuoja širdies raumens aprūpinimą krauju. Taip realizuojamas membraną stabilizuojantis, antiaritminis ir anti išeminis vitamino C poveikis.

Vitaminas C kartu su įprasta procedūra stiprina kraujagyslių sieneles, atstato jų elastingumą ir sumažina kapiliarų trapumą.


Vitaminas C kontroliuoja kraujo krešėjimą ir daro sveiką poveikį lipidų bei cholesterolio kiekiui. Tai apsaugo nuo kraujo krešulių ir aterosklerozinių plokštelių susidarymo – pagrindinių širdies priepuolio, krūtinės anginos ir insulto veiksnių.


Magnis

Magnis yra daugelio biocheminių organizmo reakcijų kofermentas (jo pagalba kai kurios medžiagos virsta kitomis). Šis mikroelementas dalyvauja keičiantis elektrolitams ir ATP hidrolizei. Jis valdo ląstelių elektros įtampą (tai reiškia, kad kai jo trūksta, ląstelės yra labiau sužadinamos). Ekspertai teigia, kad magnio trūkumas sukelia širdies negalavimus ir padidina rizikas.

Šio mikroelemento trūkumas pablogina koronarinės širdies ligos prognozę, padidina netikėtos koronarinės mirties tikimybę. Magnis vartojamas aritmijai gydyti. Taip pat magnis veiksmingas esant tachikardijai, ekstrasistolijai ir kitoms širdies ritmo patologijoms.
Yra ryšys tarp magnio trūkumo ir aterosklerozės išsivystymo.


Be to, šio mikroelemento trūkumas yra susijęs su cholesterolio ir trigliceridų kiekio padidėjimu. Magnis naudojamas, norint išvengti vainikinių kraujagyslių spazmų. Esmė ta, kad mineralas reguliuoja kalcio tiekimą širdies raumens ląstelėms.

Kofermentas Q 10

Kofermentas Q10 (dar vadinamas ubikinonu) veikia kaip junginys, kuris yra panašus į vitaminus, jis transportuoja elektronus į mitochondrijas ir palengvina ATP sintezę.

  • Q10 ypač reikalingas audiniams, kuriuose metabolizuojama daug energijos. Didžiausia Q10 koncentracija randama širdies raumens audiniuose.
  • Q10 taip pat yra galingas antioksidantas. Jis, kaip ir vitaminas C, apsaugo ląsteles nuo neigiamo laisvųjų radikalų poveikio. Įrodyta, kad kofermentas Q10 veiksmingas esant hipertenzijai, kraujo lipidų sutrikimams, išemijai, miokardo distrofijai ir miokarditui.

Ką tu turi žinoti! Jei sutrinka širdies ritmas, nerekomenduojama vartoti kofermento.

Kofermento Q10 poveikis širdies ir kraujagyslių sistemai:

  • energijos gamyba ląstelių lygiu;
  • kraujospūdžio stabilizavimas;
  • kairiojo skilvelio funkcijų tobulinimas ir jo hipertrofijos atidėjimas;
  • kraujo klampumo sumažėjimas (trombozės prevencija).

Kofermentas Q10 organizme sintetinamas nuolat, tačiau sulaukus 30 metų, jo sekrecija pradeda mažėti.

Kalcis

Kalcis kontroliuoja elektrinių impulsų neuromuskulinį laidumą širdies raumeniui – atsiranda raumens susitraukimas.

Omega-3

Maisto produktai, kurie mažina cholesterolio kiekį ir taip saugo kraujagyslesEkspertai nustatė ryšį tarp omega-3 rūgščių vartojimo ir širdies bei kraujagyslių ligų. Kaip Omega-3 veikia širdį:

  • aterosklerozės progreso slopinimas, cholesterolio kiekio kraujyje sumažėjimas;
  • kraujospūdžio normalizavimas;
  • esamų aterosklerozinių plokštelių stabilizavimas, kuris sumažina širdies priepuolio ir insulto tikimybę.


Maistas, naudingas širdies ir kraujagyslių sistemai

1. Kalio šaltiniai: bananai, abrikosai, džiovinti abrikosai, razinos, datulės, figos
2. Visi švieži vaisiai: obuoliai, kriaušės, slyvos, kitos uogos
3. Šviežiai spaustos granatų sultys
4. Avižiniai dribsniai (daug skaidulų)
5. Riešutai (yra būtinų riebalų)
6. Alyvuogių aliejus (tirpina cholesterolio plokšteles, stiprina kraujagysles ir daro jas žymiai elastingesnes)
7. Riebi žuvis (lašiša, turtinga omega-3, padeda sumažinti kraujospūdį)

Ką būtina įtraukti į racioną

Imbieras – padeda suaktyvinti kapiliarinę kraujotaką, padeda pašalinti spazmus, esant hipertenzijai ir galvos skausmui.

Česnakai – sudėtyje yra alicino. Ši medžiaga stimuliuoja kraujagysles ir skystina kraują.

organizmeRūgštynės – savo sudėtyje esanti oksalo rūgštis aktyvina kraujagyslių tonusą ir skystina kraują.

Pomidorai – šių daržovių sultys gali sumažinti kraujospūdį ir intrakranijinį slėgį.

Šviežios bulvės – kalio šaltinis, stimuliuoja širdies raumens laidumą.

rožiųAvokadas – mažina cholesterolio kiekį kraujyje, juose yra beta-karotino ir likopeno, kurie teigiamai veikia širdies veiklą.

Špinatai – juose yra liuteino, folio rūgšties, kalio. Sumažinkite širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimo tikimybę 25%, valgydami špinatus.

Juodasis šokoladas – teigiamai veikia širdies veiklą, mažina cholesterolio kiekį ir kraujospūdį bei aktyvina smegenų kraujotaką.

Obuoliai – sumažina išemijos ir kitų širdies ir kraujagyslių pobūdžio negalavimų tikimybę. Obuoliuose yra didelis kiekis tirpaus pluošto – pektino. Pastarasis mažina cholesterolio kiekį. Tai yra vitamino C ir įvairių antioksidantų šaltinis.

Moliūgas – mažina kraujospūdį, skaidulų, beta-karotino, vitamino C ir kalio šaltinis.


Jei norite, kad jūsų širdis būtų sveika, pailgėtų kraujagyslių gyvenimas ir apsisaugotumėte nuo tokio pobūdžio patologijų, tikslinga peržiūrėti savo mitybą, įtraukiant šiuos maisto produktus. Tokiu būdu galite sėkmingai užkirsti kelią širdies ir kraujagyslių ligoms bei gyventi aktyvų ir naudingą gyvenimą be ligų.

Reklama