Visame pasaulyje fiksuojami sutrikimai oro linijų veikloje: apie sutrikusią veiklą praneša JAV didžiausios oro linijos, Ispanijos ir Vokietijos oro uostai, taip pat oro linijos „Wizzair“ bei „Ryanair“.
Visame pasaulyje pasipylė pranešimai apie sutrikdytą paslaugų tiekimo veiklą. Priežastimi dažniausiai nurodomas „trečiosios šalies IT paslaugų tiekėjų trikdis“.
Svarbiausi įvykiai:
10:35 | JAV oro linijų bendrovės sustabdė visus skrydžius
Jungtinėse Amerikos Valstijose įsikūrusios oro linijų bendrovės „United“, „Delta“ ir „American Airlines“ paskelbė „visuotinį antžeminį sustabdymą“ visiems savo skrydžiams.
Šiuo metu vykdomi skrydžiai bus tęsiami, tačiau kol kas jokie kiti skrydžiai nekils.
10:29 | Įtariama, kad „Windows“ sistemą nulaužė „CrowdStrike“ antivirusas
Pranešama, kad trikdžių priežastis gali būti „CrowdStrike“ antiviruso sistemos atnaujinimas, kuris „nulaužė“ operacinę sistemą „Windows“.
Informacinio saugumo tiekėjo „CrowdStrike“ produkto atnaujinimas užblokuoja kompiuterius su „Windows“ operacine sistema, pranešama „The Register“.
Leidinys „The Register“ rado nemažai pranešimų apie „Windows 10“ kompiuterius, kurie sugedo, rodė „mėlynąjį mirties ekraną“ ir negalėjo persikrauti.
10:28 | „Microsoft“ imasi veiksmų po paslaugų problemų
Kompanija „Microsoft“ teigia, kad po paslaugų problemų imasi veiksmų sušvelninti problemą, praneša naujienų agentūra AFP.
Ji teigia, kad sutrikimai prasidėjo ketvirtadienį apie 18:00 val. (1 val. ryto penktadienį Lietuvos laiku).
Bendrovė teigia tirianti problemas, susijusias su debesijos paslaugomis JAV, ir problemą, turinčią įtakos kelioms jos programoms ir paslaugoms.
10:20 | Incidentai visame pasaulyje
Skelbiama, kad Ispanijoje oro uostai susidūrė su „incidentu kompiuterių sistemoje“, JAV apie analogiškus trikdžius skelbė „United Airlines“, „Delta Airlines“ ir „American Airlines“ oro linijos.
Didžiojoje Britanijoje žmonės perspėjami dėl geležinkelių tinklų veikimo problemų. Neveikia viena didžiausių televizija „Skynews“.
Australijoje taip pat skelbiama apie sutrikdytą bankų, oro linijų, kitų svarbių institucijų veikla.
10:03 | Skubus perspėjimas keliaujantiems: sutriko „Ryanair“ ir „Wizzair“ veikla
Liepos 19-ąją keliautojai susidūrė su netikėtais oro linijų „Wizzair“ ir „Ryanair“ trikdžiais savitarnos tinklapyje. Keliones planuojantys žmonės negali užsakyti bilietų, o „Ryanair“ išplatino pranešimą apie „IT paslaugų teikėjų problemas“ ir paragino žmones atvykti į oro uostus likus trims valandoms iki skrydžio pradžios.
Penktadienį, liepos 19-ąją, sutriko dviejų didžiausių pigių skrydžių bendrovių Europoje – „Wizzair“ ir „Ryanair“ – veikla. Abu tinklapiai „sprendžia technines problemas“. „Ryanair“ pripažino problemas pas jų „trečiosios šalies IT tiekėjus“, todėl perspėjo klientus atvykti į skrydžius laiku, likus 3 valandoms.
„Galimi sutrikimai visame tinkle (liepos 19 d., penktadienį) dėl pasaulinio trečiosios šalies sistemos sutrikimo. Apie tai bus pranešta keleiviams, keliaujantiems liepos 19 d. Keleiviai turėtų pasitikrinti savo „Ryanair“ programėlėje, kad sužinotų naujausią informaciją apie savo skrydį. Patariame keleiviams atvykti į oro uostą likus 3 valandoms iki skrydžio, kad būtų išvengta sutrikimų.
Apgailestaujame dėl nepatogumų, kuriuos keleiviai patyrė dėl šios trečiosios šalies IT problemos, kurios „Ryanair“ nekontroliuoja ir kuri turi įtakos visoms oro linijų bendrovėms, vykdančioms skrydžius visame tinkle“, – skelbiama „Ryanair“ pranešime.
10:00 | Pranešama apie didelio masto techninį sutrikimą Australijoje, taip pat dėl „trečiosios šalies IT programinės įrangos gedimo“
Australijos bendrovės penktadienį susidūrė su „didelio masto techniniu sutrikimu“, pranešė šalies vyriausioji kibernetinio saugumo institucija, o nacionalinis transliuotojas ABC pranešė, kad buvo paveikta ir jo veikla.
„Remiantis mūsų dabar turima informacija, šis sutrikimas susijęs su trečiosios šalies programinės įrangos platformos, kurią naudoja paveiktos bendrovės, technine problema“, – sakoma Australijos nacionalinio kibernetinio saugumo koordinatoriaus biuro pareiškime.
Šaltinis: tv3.lt