Nesusipratimas „Maximoje“: panaudojus „Ačiū“ kortelę, salotų kaina padidėjo

Naujienos

Prekybos tinkle „Maxima“ gyventojas užfiksavo atvejį: savitarnos kasoje, nuskenavus salotų indelį, produkto kaina su „Ačiū“ kortele padidėjo. Prekybos tinklas „Maxima“ tikino, kad šiuo atveju užfiksuota techninė klaida, o problema sprendžiama.

Vaizdo įrašu su LRT.lt sutiko pasidalinti kainų stebėjimo portalo „pricer.lt“ atstovas Petras Čepkauskas.

Jame matyti, kaip aštrių avinžirnių salotų kaina siekia 3,92 euro, o po 20 val. kasoje pritaikius vakaro nuolaidą (30 proc.), salotų kaina sumažėjo iki 2,74 euro. Vis dėlto, apsipirkimo gale panaudojus „Ačiū“ kortelę, salotų kaina padidėja iki 3,5 euro.

P. Čepkauskas komentavo, kad kasų sistemoje galima nurodyti, kuri akcija yra prioritetinė.

„Galima nurodyti, kad akcija „nepermušinėtų“ kitos, arba taikyti algoritmą, kad bet kuriai akcijai taikoma žemiausia įmanoma [kaina], čia poros eilučių programavimas. Tačiau tingisi, nesinori – nežinau“, – svarstė P. Čepkauskas.

Pašnekovas pabrėžė, kad šiuo metu klientai yra jautrūs kainoms.

„Tokiu atveju klientai nervingai reaguoja, tinklas turėtų apie tai pagalvoti. Iš tikrųjų, istoriškai žiūrint, ir pas kitus tinklus šitų dalykų išlįsdavo. Jie patys yra perkrovę tuos vargšus vartotojus su akcija vietoj akcijos“, – ironiškai kalbėjo jis.

Tokiu atveju, P. Čepkausko nuomone, vartotoją vietoj džiaugsmo aplanko nusivylimas.

Prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė LRT.lt sakė, kad tai, ką pirkėjas pamatė kasos ekrane, yra techninė spraga.

„Ją jau išsprendėme. Sveriamoms salotoms nuo 20 val. taikoma vakaro nuolaida. Informaciniame lipduke ant vitrinos pirkėjus informuojame, kad nuo šios valandos minėta nuolaida nesumuojama su kitomis tuo metu galiojančiomis akcijomis, netaikoma toms prekėms, kurioms galioja ir reguliari kaina, ir kaina su „Ačiū“ kortele (tokios prekės žymimos mėlynos ir baltos spalvos etiketėmis)“, – sakė ji.

Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė
Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė / „Maxima“ nuotr.

Anot komunikacijos vadovės, vaizdo įraše matoma prekė pirkimo metu buvo „Laimingų kainų“ leidinio preke, pažymėta mėlynos ir baltos spalvos etikete.

„Todėl vakaro nuolaida jai buvo netaikoma. Atsiprašome už nepatogumus“, – sakė prekybos tinklo atstovė.

Galėjo įsivelti ir techninė klaida

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovė Milda Deimantė LRT.lt teigė, kad kaina yra pagrindinė informacija, dažnai lemianti vartotojo sprendimą dėl prekės įsigijimo.

„Todėl teisės aktai numato, jog verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie siūlomą įsigyti prekę ar paslaugą (įskaitant ir kainą). Pareiga įrodyti, kad informacija yra suteikta vartotojui, tenka verslininkui. Neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, verslininkas turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius“, – sakė Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja.

Milda Deimantė
Milda Deimantė / V. Grigo nuotr.

Jos teigimu, vartotojai, kuriems buvo parduota prekė už didesnę kainą, nei buvo nurodyta, arba buvo suteikta neaiški, klaidinanti ar dviprasmiška informacija apie prekės kainą, turėtų užfiksuoti skelbiamą kainą, su pirkimo kvitu nedelsdami kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą (pavyzdžiui, grąžinti permoką).

„Preliminariu VVTAT vertinimu, atsiųstame vaizdo įraše matoma situacija galėjo įvykti ir dėl techninių klaidų, tačiau į tai galėtų atsakyti tik prekybininkas“, – sakė M. Deimantė.

Šaltinis: lrt.lt

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
Laisvadienis.lt