Vilniuje matematikos mokytoja gąsdino dvejetais, jei vaikai eis į protestą

Naujienos

Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos trečiokus (vienuoliktokus) supykdė matematikos mokytojos elgesys – per savo dalyko pamoką, visai greta mokyklos, prie Seimo, vykstant protestui „Šalin rankas nuo laisvo žodžio“, ji aiškino, kad protestai yra netinkamas būdas spręsti problemas ir sakė parašysianti dvejetus už matematiką, jei mokiniai eis mitinguoti. Tiesa, aiškindamasi mokyklos direktorei, pedagogė tikino, kad dėl dvejetų pajuokavusi, o savo požiūrį į protestą patvirtino.

Gruodžio 9 dieną prie Seimo, Nepriklausomybės aikštėje, vyko protestas „Šalin rankas nuo laisvo žodžio“, kuriame daugiatūkstantinė minia išreiškė nepritarimą valdančiųjų siūlomoms LRT įstatymo pataisoms.

Tuo metu greta Seimo esančioje Simono Daukanto gimnazijoje vyko pamokos. Gimnazijos trečiokams – matematika. Tiesa, mokiniai sako, kad didelę dalį pamokos mokytoja kalbėjo ne apie matematiką, o apie tai, kad protestai yra blogai, ir sakė parašysianti dvejetus, jei gimnazistai nuskubės į mitingą.

Vilnietė mama: po sutrikdžiusios pamokos vaikai nuskubėjo į protestą

Proteste dalyvavusi vilnietė (vardas ir pavardė redakcijai žinomi, bet siekiant apsaugoti nepilnamečius neatskleidžiama, – red. past.) portalui LRT.lt pasakojo, kad jos atžala mokosi šioje S. Daukanto gimnazijoje ir gimnazistus supykdė toks mokytojos kalbėjimas, kuris truko gal pusvalandį.

Taip pat vaikai pasakojo, kad mokytoja sakiusi, kad jei sužinos, kad išėjo į protestą, įrašys dvejetą.

Mama, remdamasi savo vaiko pasakojimu, sakė, kad pedagogė ragino niekada nedalyvauti mitinguose, protestuose, nes tai yra politika, nes nieko tai nepakeis.

blank

„Taip pat vaikai pasakojo, kad mokytoja sakiusi, kad jei ji sužinos, kad jie išėjo į protestą, įrašys dvejetą“, – perpasakojo mama apie matematikos pamoką gruodžio 9-ąją.

Tiesa, pasibaigus pamokai, per pertrauką, vienuoliktokai vis tiek nuskubėjo į protestą.

Pasak vilnietės mamos, mokytoja per pamoką aiškino ir tai, kad jie, vienuoliktokai, yra nepilnamečiai, kad yra jauni, kad dar nesupranta nieko, kas vyksta Lietuvoje, kad tikėti tuo, ką sako žiniasklaida, tuo, kas vyksta už langų, negalima, kad nėra taip, kaip vaikai manantys.

„Anot vaikų, pedagogė užtraukė žaliuzes, kad mokiniai nematytų plūstančių į mitingą žmonių. Greta yra 7 troleibuso stotelė, tai vaikai per pamoką matė, kaip nuo ten plūsta žmonės“, – perpasakojo vilnietė.

Mamos teigimu, mokytoja sakė, kad jai visa ši situacija atrodo labai netinkama, nepatinka.

„Paskui per tą pačią pamoką mokytoja kalbėjo ir apie Rusijos karą Ukrainoje. Kaip pasakoja mokiniai, mokytoja sakė, kad karai irgi yra politika, kad jie nereiškia, kad viena ar kita pusė yra teisi ar neteisi, čia viskas yra susitarimo reikalas. Daugmaž interesų konfliktai.

Vaikai sakė, kad atėjo į matematiką, o apie pusvalandį užtruko štai toks monologas“, – pasakojo mama.

Pasak vilnietės, matematikos mokytoja yra stipri dalykininkė, gerai paaiškina matematiką, bet jos pažiūros yra nederančios, kaip ir tai, kad ji tai kalba jauniesiems mūsų valstybės piliečiams.

Gimnazijos direktorė: tokia pilietinė pozicija netinkama

S. Daukanto gimnazijos direktorė Jolanta Knyvienė pabrėžė, kad išties toks elgesys yra nederamas. Mokyklos vadovė apie situaciją pamokoje sužinojo ketvirtadienį iš vienos mamos ir sulaukusi LRT.lt klausimų. Ji su mokytoja ir pasikalbėjo, ir paprašė parašyti paaiškinimą.

Pasak direktorės, mokytoja situaciją klasėje pasakoja kiek kitaip nei mama.

„Šiandien (penktadienį, – red. past.) mes pasiaiškinimą gavome, matome, kad mokytojos teiginiai nevisiškai sutampa su informacija, kuria dalijasi mama. Kai kurios detalės nėra šimtu procentų sutampančios.

Mokytoja aiškina, kad žaliuzių klasėje neužtraukė. Dėl dvejetų mokytoja pripažįsta pasakiusi: jei dalyvausite, parašysiu dvejetą. Bet, anot mokytojos, ji pajuokavusi. Ji rašo maniusi, kad mokiniai ją pažįsta geriau ir suprato pajuokavimą, bet, pasirodo, klydusi“, – perpasakojo pasiaiškinimą J. Knyvienė.

Matematikė bendraudama su direktore pripažino pasisakanti prieš protestus ir mitingus.

„Ji pasisakė prieš protestus ir mitingus įvardydama juos kaip netinkamą priemonę sprendimams priimti, nes, anot jos, yra „žmogiškesnių dalykų“ ir reikalus galima spręsti susitarimais.

Mokytojai pasakiau, kad Lietuva – demokratinė valstybė ir visi piliečiai turi teisę dalyvauti valstybės valdyme įvairiomis formomis – tiek dalyvaudami rinkimuose, tiek kitomis, įskaitant mitingus, piketus, demonstracijas“, – kalbėjo S. Daukanto gimnazijos direktorė.

Jos pilietinė pozicija tikrai yra netinkama.

J. Knyvienė

Pasak jos, tai buvo aptarta ir per susirinkimą su visais mokytojais.

„Apgailestauju, kad ne visi mokytojai tinkamai interpretuoja nepriklausomos demokratinės respublikos principus ir nuostatas“, – pabrėžė J. Knyvienė.

Pasak direktorės, mokytoja nesutinka dėl priekaištų, esą ji kalbėjusi apie Rusijos karą Ukrainoje.

„Jos nuomone, karas nėra priemonė konfliktams spręsti. Jos teigimu, nė žodžio nebuvo pasakyta apie Ukrainą ir Rusiją, ji tiesiog kalbėjusi apie karą kaip apie blogį. Bet aš mokytojai akcentavau, kad šiandien, kalbant su vaikais, su vyresniais žmonėmis ir paminėjus žodį „karas“, matyt, niekas jokio kito karo negali pirmiausia įsivaizduoti. Tad apie tuos dalykus reikia kalbėti atsakingai ir laikantis Lietuvos valstybinės pozicijos“, – sakė gimnazijos vadovė.

blank

Mokytoja aiškina kalbėjusi ne pusvalandį, o 10–15 min.

Matematikos mokytoja nesutiko ir skyrusi pusvalandį savo nuomonei per pamoką išsakyti, ji teigė kalbėjusi gal 10–15 minučių.

„Mokytoja pasakė, kad šiandien prieš pamoką atsiprašys mokinių už netinkamai išreikštas mintis, ir pažadėjo, kad daugiau tokia situacija nepasikartos“, – sakė J. Knyvienė.

Mokytoja pasakė, kad šiandien prieš pamoką atsiprašys mokinių už netinkamai išreikštas mintis, ir pažadėjo, kad daugiau tokia situacija nepasikartos.

J. Knyvienė

Gimnazijos direktorė teigė pati šiandien po pamokų susitiksianti su minimoje pamokoje dalyvavusiais mokiniais, norinti išgirsti jų nuomonę.

J. Knyvienė sakė sutinkanti su vaikais, kad matematikos mokytoja yra stipri, kantri, geba dirbti su įvairių gebėjimų vaikais.

„Bet jos pilietinė pozicija tikrai yra netinkama“, – sakė J. Knyvienė.

Mokyklos steigėja: pedagogo pareiga gerbti mokinių teises

Komentaro paprašėme ir gimnazijos steigėjos – Vilniaus savivaldybės.

„Savivaldybės žiniomis, gavusi informaciją apie minimą incidentą, gimnazijos direktorė ir pavaduotoja ugdymui susitiko su mokytoja, aiškinosi aplinkybes. Mokytoja pateikė savo įvykių versiją, kuri iš dalies atitinka tai, ką pasakoja moksleivio mama.

Piliečių dalyvavimas valstybės valdyme yra vienas svarbiausių demokratinės valstybės principų, kuris gali pasireikšti įvairiomis formomis, įskaitant mitingus, piketus ir demonstracijas.

Todėl gimnazijos vadovė atkreipė mokytojos dėmesį, jog pedagogo pareiga gerbti mokinių teises ir nepažeisti jų teisėtų interesų, o pagal Švietimo įstatymą – ugdyti mokinių dorovines, pilietines, tautines ir patriotines nuostatas, pagarbą Lietuvos valstybei ir Konstitucijai, laikytis etikos normų, darbo tvarkos taisyklių, savo veiksmais ir elgesiu nediskredituoti mokyklos, gerbti Lietuvos valstybę, jos Konstituciją, žmogaus teises ir pagrindines laisves.

Artimiausiu metu planuojamas gimnazijos mokytojų susirinkimas, jame dar kartą bus aptartos pedagogo pareigos, jų tinkamas vykdymas. Mokytojams bus primintos pedagogų etikos normos, darbo tvarkos taisyklės ir pareiginės nuostatos“, – komentavo Vilniaus miesto savivaldybė.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti!
Laisvadienis.lt