Lietuvoje – 1300 km žvyrkelių, kuriems asfaltuoti esą nėra pinigų: „Situacija yra tragiška“

Naujienos

Dar visai neseniai, prieš keletą metų tik į postą atėjęs susisiekimo ministras griebė kuvaldą į rankas ir tėškė pareiškimą: sutvarkysim visus Lietuvos kelius. Ir svarbiausia – iki 2024 metų išasfaltuosim visus žvyrkelius. Atėjo 2024-ieji metai, o kaimiškose vietovėse gyvenantiems žmonėms smogė ministro pažadai ir prieš akis atsivėrė tikroji realybė.

Kokia ta realybė, atskleidė TV3 laidos „Top 3“ žurnalistai. 

Vilniaus rajone, Lindiškių kaime, gyventojai gyvena šalia krateriais nusėto ir beveik nepravažiuojamo kelio, kuris neremontuojamas ir neasfaltuojamas metų metus.

„Mes gyvename jau čia 8 metai ir kelias yra baisios formos, tragedija galiu ir taip pasakyti. Vaikus kasdien po 3–4 kartus vežame į miestą: tai mokykla, tai būreliai, todėl turime pravažiuoti tą kelią. Važiuojame 15 km per valandą greičiu“, – pasakoja Vilniaus rajono gyventojas Donatas Žukauskas.

„Situacija yra tragiška, automobiliai sugadinti ir visada purvini“, – prideda gyventoja Eglė.

Vietiniai iš nežinojimo, ką daryti, prispirko dviračių, nes eismas šia transporto priemonę daug greitesnis, nei važiuoti su automobiliu.

„Neįmanoma, su dviračiu ir švariau, ir ekologiškiau, ir pasportuoju, ir kraterius galiu apvažiuot. Aš šitu nevažiuoju keliu, geriau jau ratu apvažiuosiu“, – teigia dviračiu važinėjantis Edvinas.

Pinigų keliams – nėra

Tačiau šis kelias – tik ledkalnio viršūnė. Pasirodo, Lietuvoje yra net 1300 kilometrų prastos būklės žvyrkelių, kuriems remontuoti nėra pinigų.

„Deklaracijos su veiksmais nelabai atitinka, todėl, kad buvo vilkinama jau praeitais metais, neparengta ta programa ir realiai, šiais metais jos nėra, yra tik skirtas milijonas eurų pabaigti galiukams iš likusios programos“, – pasakoja Seimo narė Rita Tamašūnienė.

Tad šias metais niekas naujo asfalto ant žvyrkelių neties, kitais metais irgi, o dar kitais – 2026-aisiais – žvyrkelių asfaltui numatytas nulis eurų.

„Šiais metais beliko tik 7,7 milijono ir tai tik pabaigti pradėtiems darbams, o kitais metais numatytas vienas milijonas, o 26-iems metams – nulis“, – teigia Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pirmininkas Ričardas Juška.

Kaip teigia „Via Lietuva“ atstovas Martynas Gedaminskas, dabar pirmenybė teikiama kitiems projektams: „Via Balticos“ tęsiniui, sujungiant su Lenkijos siena bei karinio mobilumo projektams įgyvendinti.

Šaltinis: tv3.lt

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
Laisvadienis.lt