„Kalnapilio“ ir „Tauro“ alus – Kaliningrado parduotuvių lentynose, rodo skaitytojo su LRT.lt pasidalintos nuotraukos. Pati bendrovė pabrėžia eksporto į Rusijos ir Baltarusijos rinkas nuo 2022 metų kovo nevykdanti, tačiau neslėpė sulaukusi signalų apie produkcijos pasirodymą šalyje agresorėje.
Skelbė eksportą nutraukusi
2022 m. kovą alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“ skelbė nutraukianti produkcijos eksportą į Rusiją ir Baltarusiją.
Grupės metiniai eksporto pardavimai į šias dvi valstybes sudarė apie 6 mln. eurų – trečdalį viso eksporto.
Alus Rusijoje / Skaitytojo nuotr. / foto koliažas
Vis dėlto į LRT.lt kreipęsis skaitytojas pasidalijo šių metų kovą užfiksuotomis Kaliningrado srities parduotuvių lentynų nuotraukomis, kuriose – „Kalnapilio“ ir „Tauro“ alaus skardinės su išpilstymo datomis praėjusių metų lapkritį ir gruodį.
Patikrinus nuotraukų metaduomenis buvo galima matyti, kad nuotraukos užfiksuotos šių metų kovo 19–21 d. Rusijoje.
Parduotuvė Rusijoje / Skaitytojo nuotr.
„Kalnapilio“ alaus galima įsigyti ir internetinėje parduotuvėje „Spar Online“, įsikūrusioje ir Kaliningrade. Rusijoje parduodamo alaus kaina siekia 139,99 rublio (1,34 euro)
„
Kalnapilio“ alus Rusijoje / Ekrano nuotr.
Bendrovė: eksporto į Rusijos ir Baltarusijos rinkas nevykdome
Atsakydamas į užklausą, „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Valdas Kirstukas tvirtino, kad įmonė nevykdo eksporto į Rusijos ir Baltarusijos rinkas nuo 2022 metų kovo. Apie tokį apribojimą, anot jo, bendrovė informavo ir prekybos partnerius.
Vis dėlto M. V. Kirstukas neslėpė, kad 2022–2023 m. bendrovė yra sulaukusi signalų apie produkcijos pasirodymą Rusijos parduotuvių lentynose.
„Po tokių atvejų, nedelsdami atlikę vidinius tyrimus dėl galimo produktų perpardavinėjimo į šias rinkas, savo iniciatyva nutraukėme bendradarbiavimą su 3 prekybos bendrovėmis“, – pažymėjo įmonės vadovas.
Kalbėdamas apie galimus produkcijos perpardavinėtojų veiksmus, M. V. Kirstukas išskiria jų bandymus išvežti produktus į pagrindinę Rusijos dalį ir į Kaliningrado sritį, kur eksporto reglamentavimas skiriasi.
Alus Rusijoje / Skaitytojo nuotr. / foto koliažas
„Su perpardavinėjimo atvejais Kaliningrado srityje gali susidurti ne tik alaus, bet ir kitų lietuviškų produktų gamintojai – kontroliuoti lietuviškų prekių perpardavimą Kaliningrado srityje yra didžiulis iššūkis.
Ši sritis turi laisvos ekonominės zonos statusą, o tai lemia supaprastintą prekių patekimą į šią teritoriją – nereikalingas produktų sertifikavimas, atitikties tikrinimas, todėl prekių patekimas iš ES į Kaliningrado sritį yra itin paprastas“, – komentuoja M. V. Kirstukas.
„Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius neatmeta ir prielaidos, kad kai kurios Lietuvos prekybos įmonės, pasinaudodamos prekybos maržų skirtumais, esą yra suinteresuotos išvežti dalį produktų į Kaliningrado sritį.
„Tai galime matyti pažiūrėję į Kaliningrado srityje veikiančių parduotuvių internetinius puslapius. Atsekti, kuris iš daugiau nei 5 tūkst. prekybos partnerių galėjo išvežti produkciją į Kaliningrado sritį, yra sudėtinga, ypač tais atvejais, kai įsigyjami mažesni produkcijos kiekiai – vienos partijos alus yra parduodamas vidutiniškai 300–500 klientų.
Alus / E. Blaževič / LRT nuotr.
Tačiau pagal jūsų siųstose nuotraukose užfiksuotas produktų galiojimo datas surinkome visų įmonių, pirkusių šiuos produktus, sąrašą“, – komentuoja M. V. Kirstukas.
Aptikdavo ir „Volfas Engelman“ alaus
LRT.lt primena, kad apie Rusijoje ir toliau atsiduriantį lietuvišką alų rašė ir seniau. Nors Kauno alaus darykla „Volfas Engelman“ apie pasitraukimą iš Rusijos rinkos pranešė vos prasidėjus karui, viešumą pasiekdavo nuotraukos, rodančios, kad įmonės produkcija tebėra Rusijos parduotuvių lentynose.
Šaltinis: lrt.lt