„Vytauto“ etiketės už LGBT+ ir transgenderius sukėlė audrą socialiniuose tinkluose: žada daugiau niekada nepirkti

Naujienos

Socialiniuose tinkluose daugybės gyventojų reakcijų ir komentarų sulaukė mineralinio vandens „Vytautas“ naujos etiketės.

Ypač jose užrašyti tokie „tostai“, kaip „Už meilę! #LGBT+“ ir „Už Trans genderius“.

Vandenį pilstančios bendrovės „Birštono mineraliniai vandenys“ ir ko“ vadovė Aistė Miliūtė sako, kad tokius užrašus sukūrė patys gyventojai. Dabar jie gali tai padaryti, nes „Vytautas“ šiemet mini 100 metų jubiliejų.

Vadovė neatsakė, kokios giminės yra vardas „Vytautas“, ar yra ir tokia nauja etiketė, kaip, pavyzdžiui, „Už moters ir vyro meilę“.

Žada daugiau niekada nepirkti

Socialiniuose tinkluose pasidalijus nuotraukomis su naujomis mineralinio vandens etiketėmis, pasipylė daugybė komentarų, daugiausia neigiamų:

„Niekada daugiau nepirksiu. Visiškas dugnas“

„O tai tokiomis nesąmonėmis normalių žmonių teisės nepažeidžiamos?! Kaip dėl vaikų psichikos luošinimo? Kodėl iš valstybinių šulinių tiekiamam vandeniui, turinčiam istorinį pavadinimą, buvo leistas toks išsityčiojimas?“

„Manau, jog už šitą „reklamą“ buvo dosniai atlyginta, bet, ar įmonė neapsiriko? Pirkėjų ženkliai sumažės“

„Jau tikrai gėda, kad esu birštoniškė, šitaip subjauroti tokį mielą kurortą, gėda įmonės vadovams, juk negali būti, kad jie visi – bevaikiai, baisu ką daro pinigai, gėda“

Tiesa, buvo ir pavienių komentarų, kuriuose naujos etiketės vertinamos neutraliai: „Man vienodai šviečia, kas ką myli. Aš myliu gerus žmones, o, kas nori, gali mylėti ką tik nori…“

Apie vyro ir moters meilę ir „Vytauto“ lytį neatsako

Paklausta, kodėl nusprendė pardavinėti vandenį su tokiomis naujomis etiketėmis, „Birštono mineraliniai vandenys“ A. Miliūtė pasakojo, kad vanduo šiemet mini 100 metų gimtadienį.

Esą dėl to šia proga internete kiekvienas gali pasiūlyti savo tostą. Tokie skirtingi tostai ir atsiduria ant etikečių.

„Tostus siūlo žmonės. Etikečių spausdinimui naudojama <…> technologija, kuri algoritmo pagalba sukuria etiketę ir ją atspausdina. Taip iš žmonių pasiūlytų tostų yra sukuriami milijonai skirtingų dizainų. Todėl tokios pačios etiketės nėra“, – komentavo vadovė.

Ji tiesiai neatsakė, ar tarp naujų etikečių, yra ir , pvz., „Už moters ir vyro meilę“, o, jei nėra, tai kodėl. Tik pakartojo, kad tostai yra sukurti žmonių, kurie virtualiai atėjo į „Vytauto“ gimtadienį.

Valstybinė lietuvių kalbos komisija nurodo, kad Vytautas yra vyro vardas. Jis sudarytas iš kamienų vy- (išblukusios reikšmės, tradiciškai siejamas su vyti, veja „versti eiti ar bėgti, ginti, varyti“) ir taut- (tauta – „istoriškai susidariusi žmonių bendruomenę, turinti bendrą kilmę, žemę, kalbą, istoriją, kultūrą“).

Tačiau, klausiama, kokios lyties, jos vertinimu, yra „Vytautas“, A. Miliūtė taip pat tiesiai neatsakė. Tik patikino, kad „Vytautas“ yra natūralus mineralinis vanduo su sveikatai naudingais mineralais“.

Registrų centro duomenimis, „Birštono mineraliniai vandenys“ ir ko“ akcijos priklauso Onai Pranckuvienei ir Norbertui Pranckui.

Kaip skelbta žiniasklaidoje, jis yra vedęs bendrovės vadovę A. Miliūtę, kuri yra buvusio Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) vadovo Jono Miliaus dukra.

Jis pareigų neteko dėl įtarimų piktnaudžiavimu pareigomis ir dokumentų klastojimu. Buvo įtariama, kad koldūnus gaminanti įmonė per tuometinį Seimo narį Petrą Gražulį siekė paveikti VMVT, kad ji neskirtų nuobaudų už pažeidimus.

Šaltinis: tv3.lt

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
Parašykit komentarą
Laisvadienis.lt